Ah en insekt!

Hahahaha OMG! Martina & jag har haft värsta räddningsaktionen för en giant humla nyss, jag ljuger inte när jag säger att den va närmare 4 cm lång -  en jäkla humla. Skitstor och läskig, bränns inte dem förresten??
Ah, helt sjukt att vi är rädda för en liten burrande insekt... vi har sprungit omkring här med öppna fönster på hela övervåningen så det stinker gödsel här nu (gödsletider på landet vettni), stått på stolar med flugsmäckar och försökt skrämma ut den utan framgång. Nu har vi lyckats få in den på toan med ett öppet fönster men den vägrar ge sig av. Nyss fastnade den på smällan och började krypa längs med handtaget, snacka om panik... fäktade med armarna och kastade ifrån sig smällan med humlan på skrikandes ut genom dörren kom Martina nu xD Herregud, och vi ska va lantjäntor, näe det märks inte av i sånna fall.

Kommer ihåg en gång när vi städade hos en ungkarl här i byn förra året. Hade bestämt oss för att städa hans sovrum, höll i godan ro på att gå igenom skrivbordet. Jag öppnar en låda med massa sönderrivna servetter i. Här har något varit, säger jag och sticker ner handen hos en livs levande MUS! Det rasslar till i lådan och vi blir sketrädda. Skriker ungjefär som vi gjort nu. Hur fan ska vi få ut den där ifrån tänker vi? :O
Nu kommer det bästa, Martina och jag gör en liten gång från skrivbordet till ytterdörren med lådor, böcker och you name it-stuff. Jag sitter i fönstret med benen upp till hakan och Martina står på en stol med en eldgaffel som hon drar ut lådan med musen i med. Slänger runt den och den studsar ut, ilar i vår lilla gång ut i friheten medans vi skriker som skållade troll xD

Herreguuuud, jag säger det igen.... hur kan en person hundra gånger större än ett litet försvarslöst djur vara så jäkla rädd? Helt sjukt, ska försöka bädda ner mig nu... kommer antagligen inte kunna sova, helt uppstressad :S

den läskiga humlan

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahahhahahahhahahha!!!! seriöst när jag läste det om musen och att martina stod med en eldgaffel så brast det för mig xD fatta att jag sitter här och skrattar rakt ut hahhahhaa!!! det måste varit en syn må jag säga xD synd ni inte filmade ;D

2009-04-27 @ 21:14:59
URL: http://lisaoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0