Sträck ut en hjälpande hand...

För alla er som inte trodde det, idag har jag varit väldigt hjälpsam. Rena svärmorsdrömmen är jag ;)

Hjälpande hand nr 1. En man (min första kund för dagen) kommer tillbaka lite panikslagen och berättar att han tappat bort sin telefon. Så han ber mig ringa till den om han hör den, kände inte för att idiotförklara honom på plats men nu går det ju bra. Hur ända in i trodde han att han skulle höra just sin mobil på Växjös största varuhus?? Jag menar Maxi är faktiskt ganska stort! Han springer sen iallafall ut i sin bil och hittar den där, pucko!

Nr 2. Två herrar kommer fram och ber mig om vägen till sjukhuset (på engelska). Tur att man kan lite engelska iallafall :) har värsta förklaringen med rondeller and everything, slutar med att jag får skriva ned och rita vägen till dem. Väldigt detaljerad beskrivning, hoppas de hittade fram. Va fasen heter rondell på engelska??

Nr 3. En mamma med sin lilla unge ber mig värma babymaten i min mikro. Visst säger ja, det räcker nog med en halv minut. En halv minut i mikron och maten är fortfarande kall, en helv minut till gör väl inget. Sagt och gjort: när jag öppnar mikroluckan har maten exploderat så hela mikron är täckt av babygeggmat och stinker bönor eller nått sånt :S oj då, ne stackars lilla du... ja, stackars lilla jag! Ska jag stå där och torka gegga eller? :O kanske har vissa ett jobb att sköta! Men det sa jag givetvis inte, som den lilla ängel jag är.

Har till och med varit riktigt trevlig mot min familj idag, berodde nog för jag körde bil som en jäkla GUD idag :P Så nog med skryt för en dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0