Väck inte den björn som sover

Genom smala springor kisar ett par irriterade ögon fram på mig, så ser Rebecka ut när jag klockan 11 en helt vanlig dag väcker henne begravd under ett massivt täcke.

Den som har till uppgift att väcka folk som sover måste vara en utav världens mest hatade människor, så känner jag mig i alla fall. Oturligt nog har jag alltid varit den som fått väcka en massa folk genom tiderna, bara för jag alltid ska vakna så tidigt. Oftast om det faktiskt är tidigt brukar jag ge dem ett par timmar till att sova medans jag inspekternar respektives rum eller läser i en bok.

Men när det är 27 grader ute och det är helt molnfritt och solen bara steker och havet ligger en tio minuters promenad bort, då vill jag gå upp tidigt. Så är det bara Rebecka och alla andra sjusovare som kommer i min väg!

Kommentarer
Postat av: Becks

Det är inte alla som får uppleva mig sådär - alltså när jag är som vackrast ^^

2009-08-11 @ 13:07:15
URL: http://vildlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0