Shoppaholic?

Vilken shoppingtyp är du?


Impulsiv


Den impulsiva shopparen kan inte ta så mycket som ett steg in i en butik utan att komma ut med femtioelva påsar som du sedan gömmer för eventuell sambo. Kännetecknas av en välfylld garderob, men inget att ta på sig. Den impulsiva shopparen har också ett mantra för att övertyga sig själv: "ingen fara, öppet köp, jag kan lämna tillbaka den." Vilket du, om vi ska vara ärliga, aldrig kommer att göra.


Tips: Testa en månad utan impulsköp. Gör en lista med de plagg du helst vill ha, prioritera de som passar din budget och se följande trettio dagar som en sport att hitta de perfekta plaggen utan att göra ett enda felköp!




Ooops! Jag gjorde ett test för www.glamour.se om vilken shoppingtyp jag är. Visade sig som en blixt från klar himmel att jag är en impulsshoppare :O Kan det vara möjligt?? Kanske, gjorde ju faktiskt av med 1000 spänn på två dar för nån vecka sen :S
Läskigt hur bra det stämmer in, garderoben är sprängfylld men ändå finns det aldrig någotatt ta på sig och alla nya plagg eller skor göms smidigt undan för mamma och pappa (de förstår inte det där med shoppinglycka). Jag är kanske en aningens materiell och ytlig då, men vem bestämmer vem som är det? Jag blir kanske lycklig av shopping för stunden! So stop complaining!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0