Skratta bäst som skrattar sist! xD

Ojojoj, har precis gjort världens vurpa. Gjorde asont men jag skrattade så tårarna sprutade. Så här gick det till:
Pauline och jag blev hämtade av farfar (som btw är 87 år och borde inte få köra bil, nära-döden-upplevelser när man åker med honom), han körde oss till fyllerydskogen där vi åkte längdskidor igår. Samma visa idag, trillade även på samma ställe. Världens nedförsbacke med kurva som är ospårad. Ni som åkt längd vet hur svårt det är att åka i ospårade backar.
Först åkte Pauline och hon trillade ner i ett dike hon, skrattade så jag höll på å kissa ner mig. Vi är verkligen hemska i den här familjen, skrattar när folk slår sig. Det tror jag vi fått av min älskade bortgångna farmor, saknar henne otroligt mycket. Humor hade hon kan jag ju säga!
Hur som helst skratta bäst som skratta sist, här näst va det min tur att ta mig ned för "dödsbacken" som vi numera kallar den. Klarade nästan hela backen när det började gå farligt fort och en sten låg i backen. Tvärstopp på ena skidan och full fart på den andra, snurrade runt och studsade på ansiktet. Kan ju meddela att det gjorde helvetiskt ont att landa på fejjan. Helt öm och röd på ena halvan av ansiktet, plus att det har blodat lite med :'( Stackars mig, men det slutar inte där. Landade till slut hårt på knäna med skidorna åt vardera hållet så fötterna va helt i spänn. Nu är knäna helt svullna och påväg att bli lila. Alltså den smärtan går inte att beskriva, till råga på allt håller jag på att bli förkyld så det är extra synd om mig. Lagom till vasaloppet, eller hur?
Resten av längan gick utan incidenter. 1,1 mil med 80% ospårade stigar och sten. Inget kul att åka på, men vad gör man inte för lite träning. Får stå över dansen ikväll, kan ju inte visa mig så här svullen plus att man inte kan böja knäna heller.  Ska bädda ner mig i soffan och kolla på Dirty Dancing tror jag, behöver det :(

Kommentarer
Postat av: Jessica

Lisa, du är inte klok! Det är inte okej att skrämmas sådär! Hur är det med dig nu då? Jag tycker lite synd om dig.

2009-02-16 @ 17:11:30
URL: http://jessicalindh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0