Äntligen klara :)

Efter att i 48 timmar stått fastkedjade vid spisen är vi nu äntligen klara med matlagningen för den här helgen. Hela 21 maträtter har vi hunnit med, helgen har bestått av avhackade fingrar, brännmärken, skärsår, svett och tårar men nu är vi äntligen klara. Det är verkligen världens skönaste känsla nu när detta mörka moln som hängt över oss dragit bort och den tunga stenen nu är väck, fast den stenen har i och för sig blivit ersatt med cirka ett ton mat! :S Känns ungjefär som man har gått upp 5 kilo på tre dagar och rullar fram som världens största gummiboll!
Konstigt nog är vi ändå konstant hungriga och vilket chokladbehov jag har känt idag då. När Johannas lillasyster kom ut och plockade fram ett glasspaket bokstavligt och bildligt talat flög Jessicas och mitt huvud upp som pinball-bollar. De höll nästan på att flyga av, men vi fick ingen glass så därför fortsatte vi sitta och stirra ner i samhällsboken med hängande huvuden. Så när Johanna lämnade huset för en sekund beslutade vi oss för en powerwalk....till Willys. Hehe, vi va ju så sugna på cholkad så det fanns inte. När vi väl kom dit fick vi ändå ett hälsotema-infall och jag köpte faktiskt en grapefrukt istället för choklad.
Okej, vi spårade kanske ut lite i sista sekund sådär innan kassan, men det va faktiskt Jessicas idé att köpa glass. Det var iallafall väldigt gott med en lakritspuck på vägen hem i kylan.
Kan ju säga att endel faktiskt glodde lite på idioterna som köpte glass mitt i Januari och även åt den utomhus på denna kalla dag. Jessica och jag tyckte iallafall att vi va väldigt coola när vi gick där med stelfrusna röda händer men med ett leende på läpparna och glass på kinden. Nu har man ju lite dåligt samvete för den där glassen och saknar den där chokladen ändå. Får väl ta och köpa en innan vi går på tåget hem snart, hihi....

Dagen börjar gå mot sitt slut och vi är ganska trötta idag...  Kände att det börjar balla ur lite nu :)  lusten är borta   grytlappen <3


Nej nu ska vi äta lite ;)

 


Kommentarer
Postat av: Becks

Jag saknar er så det gör ont <3



Bra jobbat förresten, och ni behöver allt lite kött på benen ;)

2009-01-19 @ 13:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0