Älmhult

Haha, tänkte skojja med mig. Ställde klockan på 06.15 för att gå upp och rida och mocka innan jag skulle med bussen vid halv 10, hehe what was I thinking?? Kroppen kände ju inte alls för att gå upp så okristligt tidigt som mormor skulle säga. Blev ju till att försova sig lite o sen rusa till stallet för att mocka lite snabbt (givetvis tvungen o spåna bara för jag hade bråttom). Rusa, känner att jag rusar till grejer varje dag... Måste verkligen lugna ner mig lite och lära mig stressa av!! Nerverna går ju på högvarv nu för tiden, kommer ju dö av en infarkt eller nått ju :S

Morfar kom iallafall och hämtade mig sen övningskörde jag med hans lilla Nissan Micra till Rottne för att hämta sponsormat till företaget. Har bara kört vår dieselbil hemma som praktiskt taget rullar själv så när jag här va tvungen att möta gas/koppling gick det ju åt skogen, motorstopp ett antal gånger typ :/ Men shit va kul det är å köra, särskillt fort man märker ju inte alls när hastighetsmätaren börjar rulla på... Ooops!

Nu har företaget varit hela eftermiddagen i Älmhult och lagat mat, hela fem rätter har vi hunnit med på 2,5 h...imponerande :D Ganska mätt nu, vi kan ju inte slänga maten vi lagar. Så om det är någon som är i närheten av Älmhult är det ju bara att kika in för en matabit, imon lagar vi hela dagen (har typ 17 rätter kvar).
Nu är det bara pappersarbete kvar (på en fredag)! :O

ett axplock ur vår samling recept.

Nu måste ni kika in på hemsidan, supersnygg : www.gotteligott.se 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0