Dressen <3

Idag har jag äntligen tagit initiativet till att verkligen skaffa mig en balklänning! Något jag borde gjort för länge sedan men det har aldrig blivit av, men nu kände att Nä nu måste jag ta tag i mig själv och få nått gjort. Därför packade jag in mormor och morfar i bilen, Ok morfar körde men iallafall.

Första stoppet blev Blondy and Blacky i Alvesta.
Mycket trevliga tjejer hjälpte mig här med att hitta rätt modell för min kroppstyp. Den första klänningen jag provade va en Åhh-upplevelse. Alla drog på andan och suckade djupt, vilken uppenbarelse! Och det va det om jag får säga det själv. Klänningen va i en lila-rosa metallic ton, låter hemsk jag vet men den va verkligen vacker. A-formad men pärlor och paljetter över bysten sen en vacker drapering med ett stjärnfall av glitter nertill på kjolen. Aja, ni skulle sett den, kände mig som en prinsessa :)
Men den va något dyr och så mycket va den faktiskt inte värd...så jag lämnade den åt sitt öde med gråten i halsen. Snyft*

Sedan bar det av till sömmerska och andra butiker, men i den sista butiken:
 
Singoalla
Norrgatan 22-24 Växjö

Här några minuter innan stängning hittade jag mina drömmars klänning <3
På galgen såg den inte mycket ut för världen, men när tyget smekte min kropp och jag kråmade mig framför den 2 meter höga guldkantade spegeln sa det bara klick rätt igenom kropp och själ, jag är förälskad i denna gudomliga skapelse.
I detta nougatfärgade fodral med spetsöverdrag och runda pärlor runt höften ingick jag ett väldigt speciellt förhållande: En Kärlekshistoria som någon kille ska va glad att få dela med mig ;)

Okej jag kanske gick lite over the top där? Men den känslan att ha denna åtsmitande klänning med utsvängda våder greppade ett stadigt tag runt mitt lilla hjärta och höll det i ett järngrepp. Men spänningen steg då jag drog nästa silkesklänning över huvudet. En röd flamencoinspirerad klänning med volangkjol som visade fötter och ben en aning. Även denna klänning satt perfekt på kroppen, men den första va ändå snäppet vassare :P 

Det bästa är att den modellen på klänningen  va från början vad jag va ute efter, och jag hittade den... det är bara toppen! Bilden nedan är modellen jag utgick ifrån ( Oscar De La Renta ) riktigt läcker tycker jag. Kommer givetvis lägga ut bild på MIN klänning senare när jag har den hemma :)

Gorgeous dress <3 Me like and want!

Så nu har ni hört min kärleksförklaring och min resa till denna underbara klänning (fast det är inte den på bilden, bara inspirationskälla). 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0