Nervig :S

Så idag va det dax för att dra upp till Sälen (eller Säfsen) igen för att åka lite längdskidor. Har fått låna Mias längdskidor, men när jag kom dit hade de glömt ställa fram dem till mig :S Tur att hennes gulliga lillasyster va hemma och kunde hjälpa mig hitta dem :)

Sen när jag väl stod där på stationen med de där två meter långa skidorna i näven insåg jag att det såg extremt oproffsigt ut med skidor och stavar som jag tejpat ihop med maskeringstejp i näven. Så därför vågade jag mig inte in i stationshuset utan stod ute och frös tills min kusin kom med ett skidfodral där jag kunde lägga i dem i, puh :)

Men sen kom nästa krux, där stod vi... tre tjejer med massa väskor, tunga som bly och en väska som va två meter lång! Hur fanken skulle vi komma in på tåget med den?? :O
 
Ah, det gick till slut med vet inte hur många gånger vi nästan välte pga den tunga lasten. När vi väl hittat våra platser fanns det bara ett ledigt fack där vi kunde lägga skidorna, så vi la dem där. Sen när vi nästan skulle gå av såg vi att en hel skock kostymklädda snubbar lagt sina dyrbara exklusiva portföljer över våra skidor. Kan ju säga att vi kände oss lite pinsamma när vi skulle rota där bland alla väskor när alla såg på. Givetvis råkade jag typ trilla på den man med finast kostym och min grusiga väska lämnade ett fult spår på hans pressade kostymprydda ärm :S Ooooups! Sorry sa jag och pep iväg :P Han såg mer eller mindre vresig ut med, så jag väntade mig världens utskällning!

Men vi klarade oss iaf till slut, nu ska vi vidare till Säfsen tills på söndag och hårdträna inför Tjejvasan!
Uppdatering kommer efter det, för jag kommer inte ha nått internet där uppe (hur ska jag klara mig)?? Lovar att en detaljerad redogörelse kommer med alla pinsamheter och trillningar jag antagligen kommer göra. +bilder med såklart ;)

Saknar er <3 Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0