tråkig lördag :(

Efter ett skönt avslappnande jullov som inkluderat lite resor mm är jag nu tillbaka i gamla spår igen. Men nu ska det bli bättre med förändringar. Måste börja lyssna på mig själv vad jag behöver och vill och inte ställa upp på alla andras viljor.


Har idag varit ute och mockat lite skit i stallet, mocka är verkligen en utav de tråkigaste sysslor jag vet. Det är jobbigt, luktar illa, dammigt, tråkigt, tungt och framför allt tar det en jäkla massa tid. Men vad gör man inte för sin lilla baby, lilla och lilla. Mitt gullegryn har nu över sitt jullov (pga. tappsko) lagt på sig några extra kilo och iallafall ett par skyddande fettlager mot vinterkylan. Så när jag mockat färdigt va det bara att klafsa ut i den leriga hagen på baksidan för att jaga runt efter skrället som vägrade bli infångad, han är så otacksam. Här tar man hand om honom, städar hans box, motionerar honom, borstar honom tills han blänker och ger han mat och ändå springer han ifrån en i hagen när man kommer och ska hämta in honom som en tjurig liten ponny. Till slut fick jag tag på honom efter att sprungit bakom honom ett bra tag med ett stadigt grepp om svansen för att få honom att stanna. Inte nog med att det va jobbigt och generande kommer givetvis grannen ut och kommenterar det hela:

                            

- Trodde det va meningen att du skulle motionera honom och inte han dig! Hahaha... jättekul och höra det när man springer runt i leriga gummistövlar och lerstänk i ansiktet. Men det va bara att le och fortsätta jaga vidare.


Skrittade grushålan + pidderundan idag, jätteisig och hård. Så det blev bara skritt idag. Men Chic va som vanligt pigg och bälgade på så benen höll på att gå av på han.


En bild från i höstas på Chic (den mörka)och Mirrs häst Jouniah.

Resten av dagen har jag försökt plugga lite natur...Jag vet att jag lovad JouZ det men det kändes viktigare att kolla på Grey's Anatomy istället:P Nemen nu ska jag verkligen göra de där 12 uppgifterna och sedan städa toaletten. SEN är jag färdig för idag, YEI!

Ok, peace out my friends <


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0