Ännu en katastrof i köket :S

Ännu en katastrof i köket för min del. Senast jag försökte mig på en omelett lyckades jag få den så vattnig att jag va tvungen å sila bort allt överflödigt vatten innan jag kunde äta den :S Denna gång va det en kladdkaka som jag totalt slaktade.
Hur lyckas man göra en KLADDkaka så torr at den smulas sönder?! Inte nogmed att den va torr och tunn, den va också vidbränd vilket tvingade mig till att skära bort toppen på den. Fast den va ändå god, ringlade lite chokladsås över den och la några klickar glass jämten så blev det en superb dessert :P Haha...
Märks det att jag inte är hemmafrumaterial eller vad, eller okej jag har inget emot att vara hemmafru sålänge det finns en kock och städerska :D

Bränd och torr men ändå ätbar... Jag är bäst! ;)

I och med att jag är kass i köket är det ändå ganska ironiskt att det just precis köksarbete är mitt arbete. Jag jobbar nämligen med att sälja korv på Maxi Sammarkand. Detta är måste jag säga världens mest glamorösa jobb som finns! -NOT!
Jag jobbar där varannan lördag och söndag, ibland även en del vardagskvällar. Ibland är det väl lite småkul när man har kunder och så, men de dagar när det inte är jättemycket folk som det va typ idag är det verkligen skittråkigt att stå där alldeles själv. Man är helt ensam, ingen att prata med bara totaly alone. Visst är det skönt att vara ensam med sina tankar och funderingar men inte i nio timar i sträck, idag gick det till och med så långt att jag började prata med de feta frillade korvarna medans de grillades i karusellen :S Inte konstigt att man kallas kioskmongo :P
Därför va jag ju bara tvungen att sms-tracka ett antal pesoner för jag hade så tråkigt, tack för ni står ut med mig ;)

Nu har jag äntligen duschat av mig allt korvspad man har på sig (känns det som iaf), nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen, ganska trött i benen efter stått en hel dag.

Om det är någon som har något gott recept på mat eller kladdkaka (vem vet) får ni gärna dela med er til mig, för jag behöver som sagt förbättra min köksvistelse, hehe!

Pussar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0