utrensning :O vad är det?

Böcker staplade upp till taket, köket belamrat med glasvaser, bord och stolar med porslin, kläder, småprytlar, gamla saker och antikviteter, gården smockad med gamla k-märkta husvagnar (kan man tro) och traktorer och diverse skjul fulla med skräp. Så ser min farfars liv ut, denna underbara smarta man är helt oförmögen till å slänga grejer, köpa dem har han inga problem med alls däremot. har nu insett att dennamindre bra egenskap kan jag möjligtvis ha ärvt av honom :S Iaf när det gäller min garderob. Min garderob är det ingen som rör, där inne är allt heligt och har sin speciella plats. Jag märker sååå lätt om Mirr varit därinne och rotat efter älsklingar att låna, vilket hon gör typ varje dag :O

Iaf har ett antal personer, en senast igår sagt till mig att det kanske är dags att rens ut lite kläder nu? Ehm, I don't think so! Menar det här är ju mina redskap till att uttrycka mig och känna mig säker på mig själv. Fast jag kan medge att det kanske är dags att plocka undan vissa plagg jag inte använder så ofta, det går hm inte stänga garderoben längre faktist så idag började jag faktiskt rensa ut allt jag inte använt på ett halvår och lagt det i en låda och ställt innen i gardeeroben ifall jag skulle få ett infall att plötsligt använda dem.

Ganska kul när man rensar sådär, man hittar ju de mest underliga grejer. Typ en superglittrig klänning med lite nittiotalsstuk över den hittade jag på en galge, va ju bara tvungen å prova den och många fler grejer. Typ outfits från sin lite mer "rebelliska" period i typ 8:an, eller minibohem i 9:an typ. Så vad gäller nu? Mer glam och trendig vill jag tro, älskar shopping...speciellt klädshopping! Något mormor delat med sig av, shoppinggalen!

Måste fortsätta plocka i garderoben, de andra här hemma håller på å bli lite galna på mina kläder som typ täcker hela övervåningen :S Återkommer med resultat senare...

Den här högen kunde jag offra till en låda istället för garderobens trygga bod ;)


Kommentarer
Postat av: THE BOUNCER

you crazy freak !!! hur mkt kläder har du egentligen en sak säker ganska mkt mer än petite moi jag har ju knappt en halv procent av det du just rensade ut! ser din fina hemsydda bruna kjol där o lite andra bekant flipflops hmhm jag kankse med ska rensa ut och köpa nya grejor du vet undrens tid är ejännu förbi. end off

2009-01-16 @ 00:07:29
Postat av: Ellie

haha, skulle med behöva rensa min garderob ;) men jag kan bara inte slänge något, även om jag inte använder det! xD

2009-01-21 @ 18:29:52
URL: http://ellinorwidroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0