Boosta dig själv!

Jag beundrar människor som är positiva jämt, även när det går dåligt för dem själva. De flesta intalar sig nog själva att de alltid är positiva, är det verkligen så? Jag har själv tänkt det, sagt det, kryssat i den lilla rutan i enkätundersäkningar. Med andra ord har jag ljugit för mig själv och alla andra som inte redan märkt det. Jag är inte alls en positiv människa, de negativa tankarna övervinner de positiva med hästlängder. 
Men nu ska det bli ändring, jag vill leva mer positivt och på så sätt trivas med mig själv. Jag vill inte längre påverkas av alla andra vackra människor här ute i världen, nej det är bara mig själv jag kan skylla på när jag inte ser ut eller känner mig som jag vill. Man måste lära sig att acceptera hur man är, gillar man det inte är det bara att göra en förändring.

Min första förändring blir att bli mer aktiv, förra sommaren cyklade jag som en idiot. Nu menar jag cykla på allvar, kanske 3 mil om dagen med en snitthastighet på 26 km/h stod alltid på schemat. Med en gång kände jag mitt självförtroende växa och när jag såg mig sälv i spegeln gillade jag faktiskt vad jag såg. Därför ska jag denna sommaren ge mig ut i joggingspåret och förbränna de där jäkla kilona om inte sitter där de ska.

Men först måste jag nog lära mig motstå frestelser, jag har alltid varit svag för sötsaker. Alltid varit den som suttit längst vid fikabordet och ätit upp allt! Men nu måste jag stå imot, i alla fall mitt i veckan, på helgen är det tillåtet att synda. Så kära vänner, locka mig inte. Jag är inte tillräckligt stark ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0