R.I.P min älskling

Det är löjligt hur mycket man kan fästa sig vid ett djur, hur de agerar som en extra familjemedlem som man alltid kan beklaga sig hos, hur de alltid finns där och vilket otroligt stort förtroende de visar för mig som människa.

I morse fick jag det värsta telefonsamtal jag fått på länge, min lillasyster ringde och berättade med tårar i halsen att min älskade lilla katt blivit påkörd i morse. Hur hennes liv på en hundradels sekund tagit slut.

I början gick det bra men när det hunnit smälta in och jag hörde min syster snörvla i telefonen brast det inom mig. Min lilla baby, Skuggan som är den mest inteligenta katt jag nånsin träffat. Hon fattade alltid med en gång när vi lekte med henne och hennes "byte" inte va på riktigt. Så vacker och smärt va hon, hon kom till oss som en skygg liten stallkatt som ingen fick röra eller komma nära. Men så tydde hon sig till mig och visade ett stort förtroende för mig, hon blev som mitt lilla barn som bara va mitt. I 6 år har hon funnits hos mig, och det är nu först sista året som verkligen vuxit som individ, nu på slutet va det inte helt omöjligt att jag faktiskt fick plocka upp henne och gosa.

Åh, jag kommer aldrig glömma ditt kurrande spinn, dina lätta klor som aldrig rev mig och dina kelsjukaste stunder. De stunder du stod på huvudet och bara försökte komma ännu närmre.

Skuggan Taggen Mimmie Shadowfaxe <3 Jag älskar dig och hoppas att du inte led och ångrar av hela mitt hjärta att jag inte va där hos dig. Förlåt :'(


Kommentarer
Postat av: Becks

Det är allt annat än löjligt <3

2009-06-29 @ 15:40:01
URL: http://vildlycka.blogg.se/
Postat av: Caroline ♥

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-06-29 @ 16:00:06
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: maria h

R.I.P till din katt :( kan förstå hur det känns.

2009-06-29 @ 16:08:53
URL: http://mmhh.blogg.se/
Postat av: Hanne

Jag finns här om du behöver prata. Det var det värsta som har hänt i mitt liv...

2009-06-29 @ 16:24:58
Postat av: Anonym

usch vad hemskt! :(

2009-06-29 @ 16:27:53
URL: http://mercedesbeeenz.blogg.se/
Postat av: Martina

R.I.P Skuggan <3

Älskad är hon och kommer alltid vara det...

2009-06-29 @ 18:37:13
Postat av: paopao

tusse liten, vila i frid. hon var en speciell liten kisse, inte alls löjligt, lämnar stort tomrum efter sig <3

2009-06-29 @ 21:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0