Sista skolvistelsen

Sista gången man cyklade till skola, ganska vemodigt måste jag säga. Johanna och jag har föreläst för tvåorna om vårt företagsår med Gotteligott, nu sitter vi i datasalen en sista gång. Vill inte riktigt lämna ifrån sig skåpsnyckeln ändå, skolan är ändå en sådan otrolig trygghet i ens liv.

"Vart ska jag göra idag?" Gå till skolan är alltid en plan och där finns alla vänner osv, nu är det bara en tom och oviss framtid som väntar. Men det ska vi väl klara av antar jag, man har ju klarat allt annat så varför inte detta kapitlet i livet?

Nu ska jag bara ner och tömma skåpet, lämna in nyckelen och sedan är det studenter på katedral som ska firas idag. Men först ska Johanna och jag luncha på stan, prata lite minnen och ha det allmänt mysigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0