Studentdagen 8/6 2009

Vilka hektiska dagar det har varit, inte fått en blund i ögonen eller haft tid för att blogga. Allt som hänt den senaste tiden känns helt overkligt, tänk att jag har varit på min efterlängtade bal i min gorgeous klänning och att jag faktiskt har tagit studenten! Jag fattar det inte riktigt än faktiskt, kommer nog dröja ett par veckor eller månader innan man faktiskt fattar att: "Hey jag är arbetslös!" Äsch, det löser vi då...

Förutom vädret så va min studentdag näst intill perfekt! Visst regnade det lite och så men humöret va på topp! Dagen började hos Jessi med pannkakor, bacon och toast innan den riktiga champagnefrukosten hos Ebba. Champagne, frukt, mösskrivning sista dagen med klassen, mycket mysigt. Sedan vad et dags för den sista måltiden, lunch på Akropolis. Maten va sådär god, men det va väl trevligt ändå. Sedan va det lite skrik och ståhej på stan och en drink på palladium. Men vilket jävla fucking regn alltså! Va helt dyngsura men höll ångan uppe när vi retirerade till skolan en sista gång...

Stipendieutdelning, fika och tal i skolan. Gotteligott UF fick faktiskt pris för bästa projektarbete, kändes väldigt bra. Det va vi helt klart värda! Fotografering med mera avklarat, nu va det bara utspringet kvar. Nervositeten och ångestattackerna avlöste varandra när vi stod där i korridoren. Tillslut fick jag kasta mig skrikandes ut på trappan (va ju tvungen att liva upp stämningen) vinkandes pch sjöng våra studentlåtar. Mindre lyckad performance men wtf: STUDENTEN!

Efter länge fick vi äntligen hoppa ned för trappan ut bland bekanta. Hade klarat mig genom hela dagen utan några fällda tårar, men när jag fick se min bror stå där rann bägaren över. Tårarna bara sprutade! Helt sjukt, tack Nicklas <3
Trodde halsen skulle gå av alla blommor men den höll, tur va väl det. För så mycket som vi skrek och sjöng på vårt flak genom hela stan va helt otroligt! Stämningen va även här på topp!

Väl hemma, god mat och tårta samt presentutdelning :) Fick en designerbunke med tillhörande slevar av Moa, Glas från Kosta av Nina, Champagne av Ullis och Anna, gulligt album utav Martina och sist men inte minst: EN DATOR! Äntligen! Så nöjd med dagen och mottagningen. Tack alla som kom och mamma för allt du gjort.

Sist kom Jute och hälsade på :) Fick lite godis och även skjuts in till stan, gullis! Kvällen avslutades vilt dansandes på Grace med tjejerna och kusin Paul :)

Än en gång, TACK! Jag älskar er alla! <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0