Dialektbyte ?

Svängde på de lurviga i de nya Högsby-skorna idag, inte så bra. Världens vattenblåsor kommer man ju ha imon :( Men det är skitkul ändå :P

Alltså det är hemskt, efter en hel helg med mycket trevligt folk som sagt fast med lite speciella dialekter har JAG börjat prata så med :S Den passar på dem, men mig. Nee, riktigt bred dialekt med. Jaja, jag får väl åka hem ett slag igen då så jag börjar prata Kårestadiska igen ;) Den kanske inte heller är så fin den :S

Det är lite konstigt egentligen att man kan byta dialekt sådär hux-flux, kommer ihåg när Alex och jag var i Jönköping förförra året på elevrådskongress. Massa folk från Sveriges alla skrymslar och vrår, helt plötsligt pratar man skånska, kalmaritiska eller norrländska :D Kul är det med dialekter, fast hoppas det inte kommer några knäppa språktest på högskoleprovet på lördag :S kanske dax att börja plugga till det ellervad säger ni? 


Kommentarer
Postat av: Robin

jag flyttade från eskilstuna till gbg för ca 7 år sedan. har fortfarande inte bytt dialekt. =P

2009-03-25 @ 15:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0