Lägg inte saker på varma plattor!

För er som vill  veta lyckades jag faktiskt med maten igår, så vi får hoppas att mina kökskunskaper är tillbaka. Idag har jag även lärt mig hur Jessicas tvättmaskin fungerar. Den där jättesöta lille Kenny som han kallas, läs ett gulligt inlägg om tvättmaskinen här : http://jessicalindh.blogg.se/2009/february/utkast-vet-ni.html Kenny är den minsta mini-lilla tvättmaskin jag någonsin sett, han är ursöt! <3

Dock misslyckades jag lite med frukosten idag, eller jag va extremt klantig bara. Jessica hade stekt ägg och såklart va plattan varm ett bra tag efter det. Sen skulle jag stå där och göra mina mackor, i med att vi är extremt dåliga på att diska i tid (alltid ett berg disk) fanns det ingen plats att stå. Därför fick jag använda spisen som yta. Va extra noga att inte ställa tallrik eller nått på plattan, men tänkte inte på att jag la kesolocket på den varma :S Så efter ett tag började det ryka jämte mig och stinka nått så förfärligt. Såg bara en liten kladd smält plast på plattan. Blev till å vänta tills det stelnat och stå och karva bort den med en kniv. Hann inte med allt, så Jessica får göra resten. Känner på mig att hon kommer skriva nått elakt inlägg om mig :( Förlåt darlo <3

Usch, jag måste berätta. På stationen idag när jag va påväg till bussen, med min typ 30 kg tunga väska på axeln. Brast det jävla axelbandet så väskan dunsade ner med ett brak bland allt folk! Det va pinsamt vill jag lova! Givetvis va jag själv också, så ingen att småskratta med, fick bara gå iväg muttrandes. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0