Model Lab Gbg

I onsdags var nog en utav de bästa dagarna i mitt liv. Jessica och jag har utav en händelse halkat in i något modelföretag, så igår drog vi till Gbg (igen) för att leva highglam! :) Ungefär så här såg dagen ut:

06.00
Upp tidigt och packa som en dåre samt fixa naglar, bryn och ben. Hann precis inom tidsramen, jag är bäst!

08.00 Köra in till stan och lämna Mias skidor samt hämta Jessica med även hennes 40 kg packning. Fattar inte att vi packar ner lika mycket grejer för en dag som för en vecka. Det var meningen att vi skulle ha 3 ombyten med oss. Vi hade 10 var :O

09.06-11.57 På tåget till Göteborg. Försökte plugga, blev mest att Jessica och jag snackade skit och sov en hel del. Jag gjorde även bort mig lite, glömde låsa om mig påtågtoaletten. :S Men det gik bra, det va "bara" jessica som öppnade dörren! 
 
12.00-15.30 Shopping än en gång denna veckan i Gbg :P Blev en gullig sjömansklänning och lte accessoarer till den. Jessica fick även hon tag i en hel del godbitar, sjukt att vi typ shoppat upp närmare 2000 spänn på två dar. Spriten kostade ju lite den med, men det nämner vi inte här. Hann även med en jättegod pastabuffé på Prego (Nordstan). Sen blev det stress till stylist och fotografen. Sprang genom halva stan med bagage på typ tio minuter en kvart.

15.45-20.00 Det är nu det roliga börjar :P Vi kommer in där på agenturen typ, skitnervösa och kissnödiga. Får fylla i nått formulär och sen byta om till det mest urringade vi har. Vad är nu detta tänker ni. Men det är lugnt, ingen fara på taket. Sen blir jag sminkad av en tjej som inte va så värst trevig. Sa ingenting och va jättehårdhänt. Blev faktiskt arg på henne, det är min hy hon höll på att leka med! Resultatet blev jag supernöjd med, sotad festsminkning med Hollywood-lockar till det. <3 Så snyggt. Jessica blev lite av en 60-tals pudding, supersnygg med andra ord (som alltid).

Sen fotades v i omgångar, fick byta om tre gånger och ta foton i lite olika miljöer och så. Va verkligen hur kul som helst, känns som jag sagt detta tidigare :P Men oj vad vacker man kände sig. Sen kom ju det svåra att välja ut de bilder man ville köpa. Det slutade med att Jessi och jag hade 25 bilder var vi ville ha. Men vi insåg att våra små trånga budgetar inte skulle täcka det, så vi fick gallra ned till tio bilder var. Fortfarande skitdyrt, tänker inte säga priset mer än det kostade pengar :S Det var verkligen jobbigt att se så många snygga (om jag får säga det själv) bilder på en själv åka ned i papperskorgen, men sån't är livet :/ Här är ett litet axplock av godbitarna :P

vi är snyggast ;P

grrrr :P

Moi  <3  Moi again

Sen bar det av till Donken för lite påfyllning, ganska hungriga efter fyra timmars poserande. Dessutom va vi lite ledsna för alla pengar vi gjort av med de senaste fem dagarna :/ Men Rebecka livade upp stämningen på stationen och hemfärden till Snipen. Som vi skrattade tog hur lång tid som helst innan vi somnade :P Jag säger bara "Wow!" och "Eh?" xD xD xD åh jag tror jag dör :P


Kommentarer
Postat av: Jessica

Mumma kan man ju också säga ;)

HAHAHA. Detta va ju helt kalrt bäst ;)

2009-03-14 @ 22:36:54
URL: http://jessicalindh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0