ESC

Wtf! Skrev ju fel, Islands vackra ballad menade jag förståss! :) Tur att hon kom tvåa iallafall gullungen, svensk på tredjeplats (nästan iallafall: Arash för Azerbadjan) och Norge såklart i topp.
Kul att det gick så bra för Norden över lag, alla utav oss fick poäng och kom inte sist faktiskt! :D Sen går det ju som det alltid går för Sverige, får man vara lite dålig förlorare så tror jag på att Sverige är så överlägsna i Melodifestivalsammanhang. Kolla bara hur många bra bidrag vi producerat och hur många svenskar som skrivit låtar för många av årets deltagare i ESC. Hela showen är praktiskt taget uppbyggd av svenska koreografer, ljussättare, tekniker och kameramän. Duktigt jobbat Sverige!

Showen var ju helt otrolig! Pausnumrena var makalösa, aldrig sett nått liknande. Märks att ryssar är bra gymnaster ;P Programledarna var också väldigt bra, i jämförelser med semifinalernas. Herregud vilka pundhuvuden de verkade vara...

Vad jag vill säga är att jag är besviken på att Sverige inte placerade sig bättre, men att Malena gjorde ett superjobb! Vilken röst, utstrålning och proffsighet! Jag är nöjd med gårdagskvällen och grattar Norge till vinsten och hoppas på ett bra nationaldagsfirande! Puss på er!

Nu ska jag fortsätta plugga och förbereda mig för morgondagen, ska gå modell på palladium. Moa har designat en del grejer som ska visas, vill ni komma och titta kostar biljetterna 50 kronor. Bara hör av er ;) <3

PS. Visst var Ryssland och Estlands bidrag bra :O Superbra final!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0