daisy, daisy

Tusse, skulle ut och titta till kattungarna i morse. De är ute på egen hand men då och då kollar jag till dem så de nte vandrar iväg för långt. Öppnade dörren, det snöade tydligen ute-mys :) Ropade på kissarna och hör ett vilt kraffsande, någon är instängd insåg jag ju. Insåg bara inte att det va i en vattentunna. Fick kasta mig barfota ut i snön i bara pyjamas för att slita upp en drypande våt kattunge från att drunkna. Hel genomsur och iskall, säkert minusgradigt vatten :/ In och torka henne och lägga henne på värmedynor. Stackars liten, har hela förmiddagen legat i soffan med henne insvept i ett duntäcke och kollat på greys anatomy. Daisy, lilla hjärtat <3

Fattar inte varför jag ska råka ut för sådant hela tiden. För något år sedan var det jag som kom till en tom hästhage och upptäckte att de var ute på landsvägen och sprang. Där det kör bilar i 110 km/h, fattar ni att jag fick panik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0