Dagen i Örebro

Efter att ha kört 58 mil, motorväg, landsväg och okända städer samt massa i mörker med älgar lurandes i skuggorna föll jag i koma. Tur att jag bytte med morfar så han fick köra sista bien hem, hängde därefter dreglandes i bilbältet restarande timmen (betoning på dreglandes) :/
Irrade runt i Örebro, men det gick bra hittade till slut till Scandic Grand där min anställningsintervju höll till. Det var Kläppen SkiResort som fått äran att intervjua mig, intervjun gick bra tycker jag. De va mycket trevliga och jag hoppas jag gjorde ett bra intryck på dem. Innan den 2:a oktober ska de höra av sig (hoppas jag får anställning där, skulle vara bäst)! Måste skaffa fram en bil tills dess bara, bäst att ringa farfar...
Örebro för övrigt verkar vara en kul stad, kanske framtida studier kommer spenderas där? Kan kanske bero på att jag hittade en urmysig kofta på Blu di Blu, för bara 200 spänn! Inget kan få mig fast som bra shopping :) Ytlig? Japp!
På vägen hem var jag bara tvungen att svänga förbi Motala för att hälsa på faster och farbror. AC jobbade såklart, men käre Leif va hemma och förvånad är bara förnamnet på vad han blev när jag stod på verandan en vacker septemberdag mitt i veckan oanmäld. Haha, hans min var obetalbar! Även om jag har en morfar och farfar så är Leif som en extramorfar, så himla kul och snäll! Dock med ett och annat ess i rockärmen att häpna med, men det gillar vi. Åh, vad jag saknar dem. Härligaste tiden att vara där uppe, frihet!
Nu ska jag strax ut på min andra promenad för idag och sedan städa rummet tror jag. I helgen väntar Hitchcock-maraton med Paul samt mycket glass! Puss <3

Kommentarer
Postat av: paul

we made it! :D en liten observation jag gjort är att så fort jag nämns på denna blogg så finns alltid ordet glass med i samma mening. paul o glass går helt enkelt hand i hand. mehehe päronchocko

2009-09-11 @ 19:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0