Drev (gain-weight-wille)

Ursäkta min frånvaro, har varit mycket att göra samt att jag inte har haft någon dator. Har jobbat som ett djur hela helgen och lite i veckan, så jäfla tråkigt. Men nu ser det ut att lysa upp lite. Ni kan inte få några detaljer förens senare men jag är SÅ lycklig just nu! :)

Just nu befinner jag mig i vackra Drev, ska strax ut på en morgon-powerwalk, sedan ska Paul och jag in till AFM för information om utlandsjobb!
Igår strandade vi i soffan och kollade på Die Hard och Htchcocks FRENZY (den va bra, ska kolla om slutet nu vi somnade visst). Vet ni mer, vi bakade även en blåbärspaj på 20 minuter! Ett litet misstag men den blev satans god och jag är så stolt att vi klarade av det :D

Recept

Deg:
125 g smör
3 dl mjöl
½ dl socker

Fyllning:
Blåbär/Hallon (mer eller mindre en liter)
3 äggvitor
1 dl socker

Gör så här:

Smula ihop degen och lägg 2/3 i pajformen, spara resten för att strö över fyllningen.
Lägg över färska bär, vispa äggvitor och socker till en skummig massa (bäst om den är ganska fast) och häll över. Strö sedan resterande deg över och in i ugnen ca 10 min på 200 grader (eller tills den ser klar ut).

Supergott och enkelt!

Kommentarer
Postat av: paul

eey we ruleee. mehehehe jag har oxå bloggo nu loookie lookie ^ undra hur länge jag orkar hålla på m det? probs not länge endast under tvång. jag måste säga att jag längtar lite t planteringen. mysa (: håll ut! xoxo

2009-09-24 @ 20:55:06
URL: http://unthinkthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0