korvabon'

Antingen har svenska folket otroligt dålig koll på sina pengar och helt enkelt inte kan hantera dem på rätt sätt, eller har alla för dålig lön? Jag tror mer på första alternativet, folk handlar och handlar och åter handlar. Sen helt plötsligt är pengarna slut och de får vänta veckor på nästa barnbidrag eller lön. Då jäklar handlar de igen.

Det märks så väl i korvkiosken när det är löning. Fullt upp hela tiden, ingen vila, grillarna steker som aldrig för och pengarna strömmar in. Idag har jag tjänat storkovan och imorgon väntar mer! Men för guds skull svenska folket, lär er hushålla med pengarna. Mina föter och händer värker, mitt huvud är slut och munnen torr. Jag vill bara sitta ner en minut. Tack för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0