Grålle High Knight Gråben

Under dagen har jag träffat en mycket intressant individ, nämligen en muterad katt. En katt som till en början varit utstött av de andra katterna och som numera bor i sadelkammaren hos min kusin. Under denna tid har katten (Bangi) utvecklad en ljuskänslighet och ett utmärkande läte. Inget läte för en katt med andra ord.

Denna Bangi bor i min kusins stall, där hästen jag studsat omkring på idag står. Grålle (min favoritfasters häst). Ett stort stirrigt överklassmähä till häst som är absolut övertygad om att han vet bäst och är bäst, och som inte bryr sig om någon annan än sig själv. Rädd för döda buskar och vägkorsningar är han också, men väldigt vacker.

Idag tog vi en solskenstur på åsen i Braås som innehöll dumper-attacker, kraftiga bilsladdar, omkullvälta soptunnar och inte att förglömma stendöda buskar! Jisses vad varm jag var efter att styrt runt den jäkla farkosten på 170 centimeter och 600 kg mot mina  159,8 centimeter och ... kg. Men det gick till slut!



Resten av dagen har varit en vanlig "Drev"dag, alltså i soffan under en filt halvsovandes med kakor och en B&J Macadamian chocolate (inte god, mycket besviken).

Just det, just det. Vi skönsångare i släkten (moi, patty & ovan nämnda faster med tonarter endast hundar kan höra) har fyrat av en "Ja må hon leva"-truddelutt för min andra faster Fjols som fyller år idag! Väldigt förskräckligt lät det, speciellt pinsamt blev det när vi trodde att vi ringt fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0