"Come together for the word"

Jag tror att den sociala utvecklingen faktiskt går bakåt. Hur många är det som ringer nu för tiden för att berätta något? Inte så många, ja min pappa då för han inte kan skriva sms så klart. Men annars skickas det sms för jämnan, tusan att man har gratis sms med, det blir lätt ett 50-tal om dagen med helt onödigt tjaffs i.
Ett litet plus för mms då man faktiskt kan uttrycka sig i bildform med. Men hur går det när man ska prata i telefon sen då, kommer vi komma ihåg hur man gör ett livesamtal? Eller kommer vi vänta x antal minuter med att svara för att komma på ett bra svar?
Tack för skype då, telefonprogram via nätet då man kan ha webbcaaaaaamen på  så man får se mäniskan (fast den är man ju obeskrivligt ful i dessvärre). Men hur många vågar skypa nu för tiden? Dess mindre ringa? Inte många, "äh, min telefon cpar" får man höra jämt och ständigt. Säg hellre att "nej jag tyvärr ingen lust att prata i telefon med dig" än att skylla på telenätet!
Det värsta är nog ändå, det som ligger till grund för detta tillbakabildande: msn. Vårt kära msn, där man kan prata med alla. Nästan alla, en del människor är fullt okapabla på att chatta, med mig i alla fall. Vi funkar helt enkelt inte ihop på msn, men i verkliga livet kan vi hålla låda båda två vilket jag tycker är perfa!
"Jag trivs på msn" Men hur fan ska ni klara er när ni möter en livs levande människa som hälsar?? Ska ni ta upp papper och penna (kanske handdator i modernare form) och fyra av en tecknad smiley för att visa att ni är glada att se personen? Eller kommer era stämband och tunga kunna forma "Hej, hur är det?"
Det känns som jag haft den här diskussionen tidigare? Antagligen för att detta gör mig upprörd, jag behöver människor i min närhet som jag faktiskt kan ta på och se när jag snackar med er. Jag behöver en kram med de uppmuntrande orden, inte bara ett "<3" For the love of God! Come together for the word people!


Kommentarer
Postat av: Alexander

Och ändå blir man tvingad att skaffa facebook! Dessutom "Jag har inga lurar" och "Mina föräldrar ska snart sova", JU!

2010-02-04 @ 10:17:38
URL: http://alexandersemo.blogg.se/
Postat av: Johanna

HAAHAH! jag älskar dig lisa.

jag är sämst på att ringa och nu när jag äntligen skaffat skype OCH lurar, tror du inte jag sätter mig på dom så att de går av på mitten?! hur klumpig får man bli. Jag ska fixa det. LOVAR

2010-02-04 @ 16:59:04
Postat av: Becks

Du får TUSEN <3 ändå!

2010-02-04 @ 18:28:13
URL: http://vildlycka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Alexander: Okej, tänkte inte på det :S Men nästa gång på skype då du!

Johanna: du är klantg helt klart, men det är ju du <3 Tejpa! Det funkar, jag lovar så hörs vi <3 (Jag ringer, pappa betalar) ;)

Beck: <333

2010-02-05 @ 19:48:24
URL: http://lisamengel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0