the day of terror

När jag stökar omkring här hemma kom jag att tänka på vad man gjorde vid den här tiden förra året? Om jag inte missminner mig (xD) så höll Paul & jag på med förberedleser inför tjejvasan för fullt. Sista momentet i tjejklassikern, den överjävligaste om jag får säga det själv... Väldigt kul att träna längdskidor men att köra själva loppet va bara "pure pain" all over!

Kommer att tänka på en speciell tränigsdag som vi numera refererar till som "the day of terror!" Det hela började med att Paul & jag skulle till fylleryd, vår kära (men ej kördugliga) gamla farfar skulle skjutsa oss till spåret och färden dit va nog en av den mest skräckfyllda bilfärd någonsin. Den mannen ska inte färdas i trafik! Körde in på vägar på fel sidor och massa annat... puh att man överlevde det. Efter det har varken jag eller Paul åkt bil med honom tror jag inte :P

Själva träningen sedan, låt oss bara meddela att inte ens försöka åka längdskidor i spår som ej blivit pistade på väldigt länge! Paul bröt minst tre armar och jag själv gjorde ett utav de berömda svanhoppen. Bokstavligen och bildligt talat studsade på huvudet som en tecknad figur. Jävulskt ont gjorde det, blödde faktiskt lite hehe och blåmärke i pannan senare. Givetvis grät vi av skratt (tror det va på gränsen till att "olyckan" hände så skrattade vi). Skidor åt alla håll, fötter vridna i konstiga vinklar och nerkörda stubbar... Så brukar det se ut efter vår framfart oavsett!

Saknar faktiskt all denna hetsträning det året, det va verkligen jobbigt och tråkigt ibland men helt klart värt det. Kanske borde göra en ny klassiker, vad säger du patty?^^

aldrig mer!


Kommentarer
Postat av: pao

oh ma gosh. yeah fuckin let's. jag är i min värsta form jag någonsin varit i. we were soooooooo flippin fit this time last year. downhill from there ...



jag skulle ju kunna ge mig ut på en tur, inget hindrar mig bara på m skidorna ju. men jag är så dålig så jag kmr inte o göra det.



oh ska lägga upp dom bilderna jag har från vasan ngn dag när jag hinner dom är ju epic!!!

2010-01-13 @ 14:14:36
URL: http://unthinkthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0