You're so vain

Alexander, boken och du har gjort det! Idag åkte jag av misstag till jobbet utan smink, (klockan var halv 6 så jag skyller på att jag inte var vaken men ändå). Inser detta halvvägs in till stan och kollar direkt på klockan för att se om jag hinner vända eller inte. Bara för ett drag med mascaran, hur fåfäng är man inte. Insåg att jag inte hinner vända och börjar snabbt ta upp idéer om att faktiskt göra det tabu-belgda, att "prova" mascara på skönhetsavdelningen, nej det kan jag bara inte. Kanske kan moster ta med sin mascara så får jag låna den? Neee, jag får helt enkelt klara mig utan mascara idagbestämde jag mig för. Och jag gjorde det faktiskt! Jag vistades i hela tio timmar på jobbet och mötte hundratals människor däribland kollegor utan smink, jag var alltså naken! Men det gick, jag överlevde faktiskt. Stolt.... Jag har för övrigt sett förjävlig ut i håret och de senaste timmarna var jag så varm att jag nog troligtvis mer liknade en kokt kräfta än mig själv. Men what the heck! Vad vore världen utan skönhetskatastrofer??
.

Kommentarer
Postat av: Alexander

Du var säkert vackrast i världen!

2010-06-20 @ 18:03:48
Postat av: Becks

STOLT! Men jag visste inte att du var så fåfäng, du som brukar klaga på mig ;) Själv går jag osminkad varje dag här borta, bortsett från fredagar och lördagar, kom hit så ska jag lära dig :D

2010-06-21 @ 13:17:57
Postat av: Slaizen

Självklart alex ;) Vem annars!

2010-06-21 @ 22:10:08
URL: http://lisamengel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0