Idiotdriver!

Alltså nej, jag klarar inte av stadsbilliv på vintern. Det är fullkomligt kaos här då, ingen som tänker på nästa dag eller någon annan än sig själv. Folk skottar ut snö från sina trädgårdar på vägen vilket bildar höga drivor att köra igenom, skottar in sina bilar på parkeringar. Vet de hur svårt det är att fickparkera mellan två meterhöga drivor! ... svårt!
-
Sen hur idioterna kör, idag körde jag Gabbe hit och hän i staden för att hämta en skohylla och TV (som inte är så gigantisk som han tror). Under vår bilfärd var jag tvungen att köra ett extra varv i Norremarksrondellen för folk stänger in varandra och inte fattar hur man ska köra i tvåfilig rondell. Galet!
Uppe på City Gross o Media Markt var det någon idiot som kör rakt ut från parkeringen framför mig i inte tillåten hastighet. Sladdar ut framför mig och fastnar i en driva duktigt! Jag kan ju bara meddela att mina ABS-bromsar slog i för min panikbromsning. Prisa Gud för ABS! Dödsbilturen har det varit idag med andra ord.
-
Nu har jag suttit hemma och pärlat, ja pärlat. Det är hur mysigt som helst :) Ska strax köra och hämta Marty på jobbet och sedan ut till Malin för Bingolotto och en lussekatt kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0