saknad


Drömde om min vackra farmor som inte längre finns med oss. Hon var så¨otroligt vacker, och satt där helt frisk utan en massa slangar i kroppen och log sitt busiga leende. Åh jag saknar henne <3

Kommer ihåg när jag var liten och fick vara hos henne, jag älskade det. Tyvärr fick vi aldrig vara där så mycket för vi bodde så långt bort. Men jag minns hur vi åt ost med sylt på ihoprullade som små strutar och målade i läsböckerna eller lyssnade på Magnus Uggla. Hur vi åkte till närbutiken och handlade i alldeles för stora högklackade skor och plockade blåsippor i trädgården. Jag minns hur jag letade febrilt efter ett par pärlörhängen till henne när hon inte längre kunde gå själv. I hela det stora huset, fann dem aldrig. Men till ditt minne bär jag oftast pärlor,
jag älskar dig farmor <3


Kommentarer
Postat av: Kajsa

sv: det är klar! vem gör inte det? plus att Pauw är fruktansvärt bra på att bli det :D

2010-11-24 @ 20:11:08
URL: http://caisalinnea.blogg.se/
Postat av: paul

mormor. nu blev jag alldeles fylld av saknad jag med. skulle göra vadsomhelst för att få prata med henne igen. vet du att jag hittade ett gammalr kasettband innan jag åkte? som vi spelat in när vi var jättesmå. mormor var med o pratade bara någon kort sekund på det. när jag hörde hennes röst stannade mitt hjärta till. det var så overkligt. det var så länge sen man hörde den.

2010-11-24 @ 23:21:41
Postat av: Liz-O

ÅH! Jag måste få höra det bandet över jul sen, mitt minne börja blekna efter den rösten :(

2010-11-25 @ 08:06:44
URL: http://lisamengel.blogg.se/
Postat av: Marty

Farmor <3

Brukar drömma om henne titt som tätt, saknar henne något otroligt <3

Kommer ihåg när du och jag Lisa fick åka till järnaffären och gå barfota för att mamma och pappa åkt iväg med våra skor :)

2010-11-25 @ 08:42:01
URL: http://shaggadelic.blogg.se/
Postat av: paul

åh javisst kommer jag ihåg det ! så många tokigheter som hände när man var hos henne. tex. när hon skulle visa en pistol för mig andy o grannflickan- den är inte laddad barn- nähä du mormor- o sen PANG. ett skott rätt upp i taket o sågspånet bara regnade. vi belv helt livrädda. haha 'massakern på sjösåsvägen 25'.



jag kmr ju hem den 16- den helgen där måste vi fira hennes födelsedag o gå o hälsa på henne o prata m henne. o spela det lilla bandet :)

2010-11-25 @ 10:12:42
Postat av: Liz-O

JA! VI MÅSTE! <3

2010-11-25 @ 13:16:32
URL: http://lisamengel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0