sämre, sämre, bättre

Oooooh farligt att köra hem med snustorra linser kl två mitt i natta! Malin och jag har de senaste fyra timmarna suttit och halvsovit till Mysteriet på Greveholm, Sveriges bästa julkalender genom tiderna enligt oss! 1996 var året, tänk att man som sex år gammal kommer ihåg än idag, 14 år senare vad som hände i typ vart enda avsnitt... sick..
.
Underbar serie hur som helst, finns en hel del oslagbara citat där i. Vem går inte runt med en voltmätare i väskan när man är nio år gammal med världens största glasögon? Mer nostalgi är helt klart när pappan är uppe på taket och ställer in antennen. Precis som förut när min pappa stod ute och vred på antennen eller parabolen när Martina och jag satt inne och skrek genom fönstret: "sämre, bättre, sämre, bättre, NU ÄR DET BRA!" Aaaaah memories... Kommer även ihåg då antenen faktiskt inte gick att ställa in vissa dagar då bara parabolen fungerade. Vilket innebar Formel 1 med tyska kommentatorer eller the one and only Näbben a.k.a Cartoons Network. Hur fasen får man det till "Näbben"? Eller typ som att jag kunde säga mjölk på danska oc engelska men absolut inte på svenska när jag va liten, istället för mjölk sa jag "lenk" hur länge som helst!
.
Glass, marränger, kola samt chokladsås har vi också slevat i oss ikväll, mumsigt! Jag har även kommit till insikten idag att tjugolappen måste vara sveriges mest misshandlade peng, de är skrynkliga, repiga, håliga, smutsiga, tappat stadgan och nerklottrade. Stackars Selma Lagerlöf! May she rest in peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0