Arrrgh, I'm as drunk as a sailor!

Jösses, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. I lördags var sköna Maxigänget i Karlskrona på Boda Borg för att fira av Jenny som nu åkt till USA för att leva livet som lyxaupair. Boda Borg var hur kul som helst! Där sprang vi omkring 13 vuxna människor förklädda till 7-åringar och tjoade och stimmade. Jag, Malin, Emelie och Sara hade kanske inte världens bästa start, på två timmar klarade vi endast en bana men se efter fikat klarade vi 7 till på bara en o en halv timme, hur bra är inte det???

Lite glass på vägen hem, snabb iordningställning av det yttre sen joggade Malin och jag i aldeles för höga klackar i för djup snö till bussen för att förfesta lite hos Jessica. Vidare mot Lagerlunden där vi beställt bord och massa god mat och dricka. Stekar och oxburgare med heta grillspett och alldeles för mycket vin stod på menyn. Jag hade i alla fall hur trevligt som helst, jag hoppas ni andra hade det också. Efter att hälften av gänget brutit upp runt tolvtiden drar jag, rasmus, Simon, Ellinor, Kupan och John vidare mot Pauze där vi dansar resten av kvällen på Kungsgatan Lounge. Jag har ett vagt minne av att både jag och John gjorde en mindre närmande dans mot Rasmus och att "någon" stod på ett bord och dansade? Men, nej jag tror inte det hände. Som tur är finns det inte många bildbevis från denna kväll.

Klockan slår för mycket och jag raggar upp en taxi tillsammans med två killar. En var tydligen sjuksköterska och var helt hänförd av min skönhet, jo man tackar! Mycket givande samtal vill jag minnas vägen hem. När dessa två herrar hoppat av och stuckit åt mig lite pengar för resan fortsatte jag och taximannen en egen konversation. Jag minns att han frågade om jag var gift "Absolut inte!" vilken tur för honom, jag vaknar upp med ett visitkort från Amer Taxi med en viss Ahmeds telefonnummer på. Få se om det står några kameler utanför huset någon dag?

Igår händer det otänkbara på jobbet, jag har precis redogjort min taxiresa för Emelie när det kommer en kille med ett brett leende på läpparna och med famnen utsträckt mot mig. "Hej! Känner du igen mig?" -Eeeeeh, nej eller jo.... "Det är jag Ahmed, jag körde hem dig i lördags" -Hehehe, Emelie det är taxin. Jo jag minns.
Han undrar varför jag inte ringt och propsar på att få mitt nummer, jag kan ju inte ljuga heller. Så nu är jag helt utelämnad, får väl säga att jag gift mig i veckan eller nått annars åker jag på en date i helgen! 

Dagens tips: Blanda aldrig rött och vitt vin under samma kväll och avsluta inte natten med ett tabascoshot. Flörta heller inte för mycket med taxichauffören, det kommer straffa sig....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0