Bra kvinna reder sig själv

Sovit riktigt gott i natt, så skönt efter flera nätter utan någon sömn alls knappt. Vaknade under mitt fluffiga täcke kvart i tio, Marty och jag gick ner i köket och skulle laga frukost. Upptäcker att vi inte har något bröd hemma, bara 4 liter mjölk och 72 kg stek i frysen. Stabilt! Överväger att köra till Hovet för att köpa pizza eller köra en klassisk Donkenfrukost, men tar sedan tag i våra liv och kokar Bullens varmkorv, eller ja det tar en timme innan vi får igång spisen. Tydligen har vår induktionshäll fått någon sorts form av dampmongocp-skada över natten. Vilket innebär att den är iskall fast vi satt på plattan, kyler av sig fasat den ska bli varm och stänger av sig själv efter tio sekunder medans den ger ifrån sig ljud likt en brandvarnare. Lite förbryllande tyckte vi. Vi letar upp instruktionsboken och läser "felsökningsavsnittet". Det hela slutar med att jag skruvar ur och kontrollerar alla proppar o vårt vackra proppskåp och slår av jordfelsbrytaren. Händig kvinna, jo jag tackar! Löste i alla fall problemet, så efter en timmes krabb var våra korvar färdiga vilka vi avnjöt tillsammans med Rachel, Ross, Monica, Chandler, Phoebe och Joey. Nu har vi precis kommit hem från en promenad med våra pållar i 16 minusgrader, lite kyligt om nosen vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0