Give me now, not later NOW!

Det finns vissa dagar, eller egentligen ett par dagar i månaden som är obligatoriska för tjejer. Det är det den stora chokladätardagen, som oftast infaller på en torsdag (lagom till helgen) i samband med en återkommande jobbig vecka. Idag är det min speciella dag, jag har hållt mig hela dagen men har varit så nära att bara stänga min kassa, kuta in till chokladhyllan för att trycka i mig en Marabou Polka eller liknande och sedan skamset traska tillbaka till kassan för att betala ett renslickat chokladpapper. Men jag har klarat det, trodde jag skulle klara hela dagen men det gick bara inte. Kom hem, ca halv åtta och åt en kvällsmacka. Gick upp till Marty "Vill du ha en ruta choklad?" (Notera en ruta choklad, om Marty äter choklad är det okej om jag gör det). Svaret jag fick va "Är du dum i huvet eller, ge hit kakan!" Där gick startskottet och på ett tiotal minuter hade jag snaskat i mig 133 gram choklad, 700 kalorier, 35.5 gram fett, 52.5 gram olika sockerarter och kläggat igen mina ådror alldeles för mycket. Offret för kvällen blev Marabou Sensation Yoghurt & Raspberry, lite mer Mmmm i livet....


Kommentarer
Postat av: Marty

Men jag hade ju smällt i mig 2000 kalorier, så det är lugnt :) i'm fat!

2011-02-04 @ 07:52:23
URL: http://shaggadelic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0