kiwisvin

Jag får väl citera Jessica här, hade myskväll igår... Drog ut till banvaktstugan efter jobbet och stekte till några hamburgare med utsökta friscusbröd, avnjöt denna middag tillsammans med Jessica och bröderna Schultzberg. När männen dragit sig ut för arbete (precis som det ska va enligt vårt moderna samhälle) fixade Jessica och jag iordning i köket (så jämnställt så) och satte oss för att kolla på gamla bdb-bilder till diskmaskinens brummande. Fanns en hel del godbitar där inne på BDB som vi skrattade generat åt och mindes alla goda stunder i livet. Vad mycket vi har varit med om egentligen, jag älskar livet! Lite då och då stannar vi upp och lyssnar "Det låter precis som om det kommer spruta vatten ur diskmaskinen när som helst" säger jag, vi rycker på axlarna åt detta varningstecken och fortsätter fnissa. När vi plötsligt upptäcker att det faktiskt rinner ut väldigt mycket vatten ur skåpet under diskbänken och att vasken är fylld till brädden med vatten och diverse matrester. "Va falls?!" Stänger av diskmaskinen och tömmer på vatten, det va blött vill jag lova. Testar diverse tekniker för att sedan upptäcka problemet (tror vi, måste ringa och fråga om vi hade rätt). Vi tror det är stopp i en specifik slangdel i avloppet, ja Kvinnor KAN faktiskt! Stolt.

Vi städar upp och hoppar sedan i en reflexväst och promenerar den långa biten hem till David, vet ni hur mörkt det är utan gatlycktor. Det är mörkt, mycket mörkt. Men ändå inte så mörkt så man inte kan skrämma upp sig med att den där stenen/stubben faktiskt är läskigt likt ett vildsvin. Uppskrämda knallar vi på medans vi pratar framtidsplaner och jobb och respektlösa pensionärer. Vi känner på oss att vi även blev utskrattade av två pojkar när vi kom fram rosiga om kinderna.

På vägen hem stannar vi till med bilen och ser 4-5 vildsvin, fy vad fula de är! De ser ut som stora hårda knubbiga kiwis med tryne och knorr, men goda är de visserligen. Så va denna spännande händelserika kväll över, få se vad morgondagen bjuder på?
Ni ser likheten?

Kommentarer
Postat av: JeZ

Hahahaha! Vilken konstnär du är, verkligen jättefint kiwisvin! Tydligt att du gick bild och form på gymnasiet ;)



Jag hade väldigt trevligt igår, riktig myskväll :D

2011-02-02 @ 14:23:32
URL: http://jessicalindh.webblogg.se/
Postat av: LizO

hahaha, men visst gör det :P jag med, tack fina du! :)

2011-02-03 @ 20:11:04
URL: http://lisamengel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0