I'm full of lööööööv

På min morgonpromenad idag traskade jag runt med ett leende på läpparna, det snöar! Små duniga flingor som smälte mot min kind, knarrandet under mina kängor och harspåren som sicksackade över vägen gjorde mig ovanligt lycklig denna februarimorgon. (Jo, jag ratade faktiskt mp3:n idag för naturens ljuva musik). Hälsade på råddjuren som stod och smaskade bark från träden inne i skogen och nynnade jullåtar för mig själv.

Jag är en sån där människa som älskar Sveriges alla årstider, jag är så väldans glad för att bo i ett land där det faktiskt finns 4 olka årstider som alla har sin charm. Jag hade aldrig stått ut med att bo i ett land där man firar jul med bastkjol på, eller där det regnar 70% av årets dagar, eller det ligger snö och är mörkt mestadels av året, torka och sand dygnet runt. Nej, inte min grej alls. det här är min grej:

Vinter- Du gör mig som barn på nytt. Jag är som lyckligast när jag ser ett nytt lager snö på morgonen. När jag får springa ut och kasta mig ner för att göra en snöängel. När jag tjoandes får susa ner för backen i min ferrariröda pulka eller knäcker svanskotan på skärtelappin vilda framfart. När jag får gå omkring i skogen och sjunga hur högt jag vill med kramsnön knarrandes under kängan, med alla djur som kikar fram mellan träden och ångan från pållens mule när jag ger han en kyss.

Vår- Solen kikar fram och värmer mitt ansikte och bländvita ben, men inte så varm att det är behagligt att sitta i bikini ännu. Fåglarnas kvitter som väcker mig på morgonen, snödroppar och krokusar som blygt tittar fram. det gör mig lycklig, när jag får ta på mig min blommiga klänning och tygskor igen. Ut och cykla och rida långa härliga rundor med min favorit.

Sommar- Varma, ljuva kvällar i den gyllene solen med en flaska vin och ett par bloss på rökpinnen skrattandes med härliga människor. Heta och dansfyllda nätter på klubbarna. Ännu varmare dagar vid stranden med frisbeen i havet. Badminton på kvällen med syster. Fartfyllda galopper med en ljuv bris piskandes i ansiktet. Tidiga promenader eller joggingturer i endast shorts och bikinitopp när ingen är vaken mer än jag. Söta och kalla drinkar, vattenmeloner och glass i stora lass! Alla fina kläder som får hänga över min brunbrända kropp och vackra klackar på mina sandpeelade fötter. Ahhh, ljuva svenska sommar du är så fin <3

Höst- Frasandet av löven som doftar värme med dess mjuka färger, prasslet när jag kastar mig i en lövhög. Svampen som plockas med bären och hamnar på min macka framåt kvällen. Regnet som strilar nerför fönstret när jag sitter inne med en kopp choklad/te med en god bok eller romantisk film. Mys under filten och hockeysäsongen börjar!

Jag är hög på Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0