26 januari 2011

Har inte lyckats upprätta en trådlös internetanslutning till min dator hemma i skogen ännu (trots så kallad experthjälp igår), så jag passar på att låna greasy HP när ingen är hemma i lugn och ro. Lyckades i och för sig ansluta till internet igår men upptäckte att jag glömt min strömkabel i lägenheten så det himmelriket var över på 54 minuter.
Martyn, jag tror jag behöver din hjälp!
Har varit ute på en frisk morgonpromenad, snart frukost och iordningställande av mitt rum. Imorgon ska jag in till lägenheten och tömma det sista ur mitt lilla krypin. Sen kommer jag vara stationerad här ute tills jag kommer på om jag vill plugga (i en annan stad såklart, vilket innebär flytt) får ett heltidsjobb med bra lön (vilket innebär flytt långt här i från) någon friar till mig (vilket innebär ihopflyttande med en underbar man, vart är du??) Men för tillfället får jag leva skralt i ett rum utan vägg, utan daglig statusuppdatering på fejjan, med mina skönhetsprodukter i en kartong och en egen hylla i kylskåpet med två mjuka päron på. Oj vad livet leker!

Häromdagen var jag i alla fall ute och skrittade en runda på farbror röd, det var trevligt att sitta i sadeln igen. Nehe, jag undrar om någon är i köket eller det är fritt fram att äta? Vi lever i skift i detta hus för tillfället. Ja, jag klagar inte. Skönt man slipper se dem i ögonen, och de tänker samma sak vill jag lova. jag, den felande länken i familjen Runbert/Mengel. Citerar pappa som avslut: "Något måste ju gått väldigt fel under din uppväxt" ja fråga inte mig, det va inte jag som uppfostrade mig själv, jag har bara utvecklat en egen vilja och vågar säga vad jag tycker. Sitter fan i mig inte som en grå mus och säger inte ett knyst, those day's are over, far gone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0