Desperat hemmafru

Bokat tvättid idag igen, orkar bara inte pallra mig ut dit... Men måste man så måste man. Frågan är bara hur man gör när man tvättar ett täcke  och en kudde? Är det som vanligt eller måste man knyta ihop det på nått vis, måste det tumlas eller dropptorkar det? Får nog ringa och rådfråga mormor, känner lite att det har varit hennes lott här i livet att hålla koll på sådana saker. Tack gode Gud att jag aldrig tänker bli någons jäkla hemmafru! Nej, det säger jag er. Trodde ni att jag är den som dammsuger tre dar i veckan, tvättar innan underkläderna och strumplådan är tom, står med gourmetmiddag på bordet kl 17 och sedan levererar kreativitet i sängen. Nehe ni! (ibland kanske) Jag är mer en sådan som ligger på divanen i en vacker negligé och blir matat med druvor av en vacker avklädd man medans pigan städar. Skämt å sido, men det hade varit härligt att leva så ibland i alla fall. Ni kan vara lugna, känner på mig att jag kommer sluta fastkedjad vid en spis med ständigt puttrandes kastruller och elva ungar skrikandes runt benen med en skurmopp i näven till på köpet! Arma barn! Nehe dags att ringa husmodersakuten, ses i skummets värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0