Eggbert

Här är hon, finaste hönan i världen. Min Pullan <3 Tyvärr har hon gått bort på gamla dar, men 8 år gammal är inte dåligt för en överviktig höna. Vet ni att en höna faktiskt har en personlighet precis som en hund. Kanske inte är det lättaste att lära en höna att sitta, men de är faktiskt väldigt sociala och gillar också att bli klappade på. Pullan va högsta hönset i huset så att säga, åt först, drack först, la ägg först. Ägg är precis det jag vill prata om idag, stekte mig precis en omelett med majs i. Smeten såg väldigt varmt gul ut, men den färdiga omeletten blev näst intill vit. Därav stärker det mina misstankar om att köpeäggens mammor inte mår så bra. Även om det står "12 Ägg från frigående sprätthöns" ger jag mig fan på att det sitter 10 förvuxna kycklingar i en minibur och hackar på varandra medans det ploppar ut ägg på löpande band. Fy skäms på er äggfarmare! Hädanefter kommer jag skriva på ett avtal med mig själv att bara köpa ägg från bönder jag vet har egna värpande friska höns.
Tyvärr är de utflugna till himmelen allihopa men för något år sedan och åtta år innan dess hade vi ett tiotal hönor på trädgården. Då var det äggkalas kan jag meddela, det va som att steka guld så mycket färg och smak var det i de äggen. Tack för många goda måltider Pullan, Chips, Pluttan, Choklad, Pärlan, Den vita och ni andra som jag glömt namnen på. Tupparna, ni kan väl få en R.I.P även om ni var ondare än djävulen själv. Jerka och McNuggets
*
*
*
Receptet på majsomeletten är busenkelt, till och med för en clown i köket som mig.
(                                                                                                                                                          )
2 ägg
4 msk vatten
salt och peppar efter behov
½ burk majs från Gröna Jätten
(                                                                                                                                                          )
Blanda allt och stek i smör/olja, servera med en grov brödskiva till.
Observera att receptet är utformat för en person.

Kommentarer
Postat av: paul

aaaah look he's HAOUNTINg it!! skratt o gråååt

2011-01-22 @ 15:12:34
URL: http://unthinkthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0