Svennebanan

Den här veckan leker jag Svensson. Hör och häpna, jag jobbar endast mån-fre, alltså inte helg (vilket inte har inträffat sedan vintern 2010 i runda svängar). Visserligen jobbar jag några kvällar, inget 9-17 jobb här inte. Även om det vore guld värt att få jobba 9 to 5 som Dolly sjunger. Hur trött som helst idag, riktigt seg huvudvärk. Men det släpper väl efter en dusch och lite lästid. Längtar till helgen då vi drar till Boda Borg! Kommer bli epic!

Gårdagen var lite bättre, testade på 10-dans med Jessica. Vals är totally my thing, så elegant. Synd bara att det inte blev något valsande på balen, bara dunka-dunk... Min förhoppning är att få använda min klänning snart igen och valsa på riktigt. Någon som ska gifta sig snart??
Höll även på att krocka med en älg igår, men vi klarade oss fint. Själv trodde jag det var en vit häst först, jessica gissade på ko, men det va en brun älg. Alltså något mitt emellan. Fick även se ett flått vildsvin och dess tryne, mycket trevligt sådär en söndagsafton. Få se vad morgondagen bjuder på, ska ut till turturduvorna för att laga middag efter jobbet. Hoppas på en promenad också med Jessica, va längesedan...

In i duschen, kolla Solsidan, äta lite frukt och läsa min bok. Bör även förbereda lite kläder tills imorgon i med man är uppe okristligt tidigt nu för tiden. Trött som få, skulle kunna slockna nu på två röda utan problem. Tyvärr går det inte med tre dysfunktionella "smygare" här i huset, (alla tre föddes med klampfot). hoppas jag drömmer om min kommande wienervals, god natt på er vänner.

(Det här är vad jag sysslade med under valsen, höll väskor)
(Vackra töser)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0