Walk with me?

Solen strilar genom persiennerna, ett orange sken sprider sig i rummet, under täcket är det varmt och mysigt, ute är det glittande frost.
Perfekt dag för en promenad och frisk luft. Som jag saknat det, förra hösten var jag ute på powerwalks för jämnan om ni kommer ihåg det. Av någon anledning slutade jag med det, det syns och känns i kroppen också. Men nu är jag på språng igen. Dagen till ära (jag älskar ju vintern) släpade jag med mig en sömndrucken Gabbe ut i spåret. Ja, vi gick faktiskt jämte skidspåret. Vilka minnen det gav en där runt backarna vid Vais. En annan fick ju också sitt Aha-moment of the day när han upptäcker att han står på en vinterbäddad golfbana. Efter det blarrar han säkert på i en timme om golf och olika driver's eller carries osv... Men det va trevligt att lyssna på det med.
Tänk att man kan vara ute promenerandes så länge och prata om så mycket att man inte märker vart tiden tar vägen, fascinerande. Var inne en sväng på EM möbelbutiken också, någon blev några tusenlappar fattigare. Faktiskt inte jag denna gången, men herren köpte en ny säng. Vilken säng sen! Hilton Kontinental, lyxsäng eller vad. Skulle lätt kunna sova hundra år i den utan att märka det. Vilket kap!
Nu har jag fixat middag och har världens hufudvärk, det spänner i mitt anlete. Dags att vila ett slag, adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0