Breakfast at Bjoersagaerd

Kolla ett sådant finurligt glas jag hittade gömt längst inne i skåpet i morse. Egentligen är det en gammal nutellaburk från säkert 1998 vi sparat och använt som dricksglas. Mycket smart då glaset fyller två funktioner: förvara drickan och underhålla en vid frukostbordet! Kom att tänka på en annan nostalgigrej som också inträffat vid frukost. Det var på den tiden då vi åt frukost tillsammans hela familjen på morgonkvisten när Martina och jag satt och mumsade på våra havrefras som pappa berättade en saga för oss baserad på baksidan av havrefraspaketet. På baksidan var det en man och en flicka som cyklad längs med en bokskog i solljuset. Enligt vår käre far var det en pappa och en dotter som var ute och cyklade en lördagsmorgon när pappan plötsligt kör på en stor gren och trillar ner i diket och slår i huvudet vilket leder till att han svimmar. I diket ligger tio stora tjocka huggormar som äter upp pappan och kvar står flickan och gråter. Tänk om pappan hade haft sin cykelhjälm på sig som flickan så hade han aldrig blivit uppäten. (Sagans olika karaktärer på tjuvarna i dramat kan variera från morgon till morgon, men ormarna är den jag minns bäst). Gissa om Martina och jag använde våra cykelhjälmar flitigt dagarna efter den historien.

Kommentarer
Postat av: kupan

!!! Dom där vill jag ha! var hittar man sådana nu?

2011-03-13 @ 22:51:13
URL: http://tomteboda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0